Om spillpedagogene

De originale Spillpedagogene er Tobias Staaby og Aleksander Husøy. Begge arbeider som lærere ved Nordahl Grieg Videregående skole, og er ledende innenfor feltet spill og læring. Seinere er flere kommet til. Magnus Sandberg er en nestor i bruk av dataspill i skolen og for tiden stipendiat på NTNU, men holder til i Drammen. Ragnhild Solberg er med i Spillpikene og stipendiat på UiB. Odin Nøsen er rådgiver hos skolesjefen i Randaberg kommune. Halvor Thengs er lektor ved Dalane videregående skole.

Spillpedagogene deler en overbevisning om at spill er et verktøy som til mye større grad bør tas i bruk i norsk skole. I denne bloggen deler vi  våre ideer og erfaringer med spill i klasserommet. Vårt mål  er at lærere, skoleledere og andre interesserte kan bruke dette som inspirasjon til selv å forsøke spill i egen undervisningspraksis.

Kontakt:

Spillpedagogene@gmail.com

Aleksander Husøy – Alhusoy@gmail.com / Twitter: @Alhusoy

Tobias Staaby – Tobiasstaaby@gmail.com / Twitter: @Tobiasstaaby

Magnus Sandberg

Ragnhild Solberg

Odin Nøsen – odinos@randabergskolen.no / Twitter: @myonlyeye

Halvor Thengs

Spillpedagogene i media:

Video Games and the UNESCO Goals for Sustainable Development – Joan Ganz Cooney Centre 20.04.17

Når lek blir læring – Dagsavisen 25.08.15

Dataspill i klasserommet – Computerworld 13.11.14

Literature, Ethics, Physics: It’s All In Video Games At This Norwegian School – Mindshift 21.07.14

Teaching Ethics and Narrative… With Violent Video Games? – Edutopia 15.07.14

Brukar zombier for å lære elevane etikk – NRK 16.01.4

– Ein burde sjå på spel på same måte som ein ser romanar – NRK 02.09.12

Civilization IV blir en del av skolepensum – Dagbladet 25.07.12

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *